PaedDr. Gabriela Strýčková

Ak budeme dnes učiť deti včerajšími metódami, ukradneme im zajtrajšok. (J. Dewey)
V materskej škole pracujem viac ako 30 rokov, najskôr ako učiteľka a sedemnásť rokov ako riaditeľka materskej školy Švantnerova 1, Bratislava.
Popri zamestnaní som absolvovala Pedagogickú fakultu UK v Bratislave odbor Učiteľstvo pre I. stupeň ZŠ (1999) a rigorózne skúšky odbor Predškolská a elementárna pedagogika (2009).
Ako riaditeľka materskej školy sa zaujímam o digitálne technológie pre deti a ich možnosti implementácie do edukácie v materskej škole.
Vidím v digitálnych technológiách inovatívne prostriedky, ktoré deťom atraktívne rozšíria poznatkový svet, naučia ich aplikovať vedomosti, pokusom, omylom riešiť algoritmy a mali by byť integrálnou súčasťou edukácie.
Školu som zapojila za posledné roky do rôznych projektov, v ktorých sme získali financie na vybavenie materskej školy nielen digitálnymi technológiami. Jedným z projektov bol medzinárodným projektom Comenius. Cieľom bolo spoznať a hlbšie sa zoznámiť s históriou a tradíciami Slovenska a spoznať históriu a tradície našich partnerov (Česko, Taliansko, Nórsko).
Zapojili sme sa do projektu EduSensus, overovali edukačný program pre deti. V spolupráci s Edulab som bola jednou z autoriek odbornej metodickej príručky pre didaktickú prax v materských školách s možnosťou využitia digitálneho obsahu a interaktívnych metód Škôlka Hrou.
Zapojením sa do projektu Moderný učiteľ sme postúpili s naším projektom Chráňme si planétu Zem do medzinárodného kola. Cieľom projektu bolo priblížiť enviromentálnu tému deťom a využiť odpadový materiál v edukácii. V spolupráci s Fakultou matematiky, fyziky a informatiky UK sme overovali program Veselá lienka a Výlety šaša Tomáša.

Absolvované vzdelávania a certifikáty

Ocenenie OMEP Slovensko

www.omep.sk November 2018
V materskej škole pracuje viac ako 35 rokov, najskôr ako učiteľka a dvadsať rokov ako riaditeľka Materskej školy Švantnerova 1, mestská časť Bratislava - Dúbravka.
Tvorí a zapája kolektív do projektov, ktoré významne ovplyvňujú činnosť a sú významné pre propagáciu materských škôl v regióne, ale i v medzinárodnom meradle: tým bola účasť v medzinárodnom projekte Coménius Lisabone, výtvarnom projekte Eurorozprávky v Bruseli.
Veľkým úspechom bolo zapojenie sa do projektu Moderný učiteľ. Pod jej vedením deti materskej školy postúpili s projektom Chráňme si planétu Zem do medzinárodného kola. Cieľom tohto projektu bolo priblížiť environmentálnu tému deťom a využiť odpadový materiál v edukácii. Táto téma je jej natoľko blízka, že profiluje materskú školu a vedie deti a rodičov k recyklovaniu potravinového a komunálneho odpadu, čím ovplyvňuje orientáciu dieťaťa smerom k environmentálne uvedomelému spôsobu života.
Z mnohých ďalších projektov spomeniem neobvyklý projekt Cyril, Metod a hlaholika v materskej škole, Ako sa dostali dážďovky do materskej školy, Učebňa v prírode, Skáče lopta vysoko, raz blízko raz ďaleko a iné.
Popri zamestnaní absolvovala Pedagogickú fakultu UK v Bratislave odbor Učiteľstvo pre I. stupeň ZŠ (1999) a rigorózne skúšky odbor Predškolská a elementárna pedagogika (2009).
Má bohatú publikačnú činnosť: Škôlka hrou (spoluautorstvo); Implementácia digitálnych technológii do edukácie v materskej škole (pre MPC); Manažment a marketing trvalo udržateľného rozvoja z pohľadu predprimárneho vzdelávania zborník z vedecko-odbornej konferencie, Spoznávame potenciál digitálnych technológií v predprimárnom vzdelávaní (štúdia UNESCO); školiaci študijný materiál pre MPC: Implementácia digitálnych technológii v MŠ; Využívanie informačných technológií aplikovaných v matematických predstavách.
Ako lektorka MPC Bratislava prednášala o využívaní a zavádzaní digitálnych technológii vo vzdelávacom procese. V spolupráci s Edulab-om bola jednou z autoriek odbornej metodickej príručky pre didaktickú prax v materských školách s možnosťou využitia digitálneho obsahu a interaktívnych metód : Škôlka Hrou. Spolupracuje s Fakultou matematiky, fyziky a informatiky UK Bratislava na overovaní programu Veselá lienka a Výlety šaša Tomáša a Cesty šaša.
Svoju aktivitu zameriava s cieľom motivovať učiteľov k otvorenej komunikácii medzi sebou ale i smerom k rodičovskej a odbornej verejnosti prostredníctvom členstva v Slovenskej komore učiteľov, v spolupráci s neziskovou organizáciou Indícia.

Rozhovor s riaditeľkou

Čím je materská škola, na ktorej pôsobíte ako riaditeľka špecifická?
V našej materskej škole považujeme za potrebné a dôležité, aby sa deti už v predškolskom veku zoznamovali s digitálnymi technológiami a získali tak základné digitálne kompetencie pri manipulácii s nimi. Digitálne informácie sú v súčasnosti nielen zdrojom poznania a zábavy, ale aj prostriedkom získavania a spracovávania informácií. Do prostredia materských škôl sa dostávajú v rôznej podobe. Každý učiteľ si musí položiť mnoho otázok, kým začne s nimi pracovať a oboznamovať deti. Aké aktivity využije na rozvíjanie ich celostného rozvoja alebo konkrétneho zamerania? Ako bude realizovať aktivity, aké formy a metódy využije, ako zorganizuje triedu alebo prostredie, v ktorom bude aktivita organizovaná? Aké nástroje na edukáciu, didaktické alebo digitálne pomôcky, využije? Kde bude aktivita organizovaná, umiestnenie digitálneho kútika a jeho vybavenie? Kto bude aktivitu realizovať a aká je jeho odborná a metodická pripravenosť? Na tieto a ďalšie otázky, sme si museli odpovedať aj my, skôr než sme sa zapojili do projektu digitalizácie materských škôl.
Kedy sa začala realizácia digitalizácie Vašej materskej školy? Ako sa Vám podarilo vybudovať materiálno-technickú základňu počítačového vybavenia, ktoré je potrebné k spusteniu procesu digitalizácie?
Pri realizácií našej vízie pred deviatimi rokmi sme stáli pred zvládnutím a snahou presadiť náš cieľ do koncepčného zámeru materskej školy a jej profilácie. Začínať z ničoho bolo veľmi ťažké. V tom období bolo pre nás najdôležitejšie vybudovať materiálno-technickú základňu počítačového vybavenia. Prvé počítače, ktoré sme získali, boli vyradené z banky, na základe vypracovania projektu "Počítač – náš kamarát", ktorý sme realizovali formou krúžku. Ako alternatívu krúžku sme využili možnosť spolupráce so Základnou školou Sokolíkova v ich počítačových učebniach. V roku 2007, po zavedení internetu do materskej školy, sme vytvorili priestor aj pre rodičov v internetovej knižnici, ktorú mali možnosť využívať na súkromné účely.
Čo je potrebné k tomu, aby digitalizácia splnila svoj účel?
Materiálne vybavenie materskej školy je iba prvým krokom k tomu, aby boli digitálne technológie súčasťou edukácie. V roku 2009 získali materské školy ako súčasť Národného projektu vzdelávania pedagogických zamestnancov, realizovaného MŠVVaŠ, digitálne technológie (počítač, televízor, fotoaparát, tablet, programovateľnú hračku Bee Bot, MP3, edukačné hry a kresliaci program RNA). Dopĺňanie materiálno technického vybavenia realizujeme z financií projektov alebo z 2% daní, ktoré nám poukážu rodičia na Združenie rodičov materskej školy. Kľúčovým faktorom pre rozvoj digitálnej gramotnosti je však premyslená a cieľavedomá koncepcia podporujúca učenie s podporou technológií a digitálna gramotnosť pedagógov. Učitelia hrajú dôležitú úlohu nielen pri výbere správnej metodiky a plánovaní aktivít, ale aj pri výbere digitálnych technológií.
Do akých projektov sa zapojila Vaša materská škola a čo bolo ich zámerom?
Za posledné roky sme sa zapojili do viacerých projektov, cez ktoré sme získali financie na vybavenie materskej školy. Išlo o projekt "Kid Smart", kde nám počítačová firma IBM dodala upravený počítač pre deti spolu s edukačnými programami. Ministerstvo školstva SR v súlade s "Koncepciou v oblasti rozvoja predškolskej výchovy v nadväznosti na prípravu detí na vstup do základnej školy" vyhlásilo v marci 2009 Výzvu na predkladanie žiadostí k programu: "Elektronizácia a revitalizácia materských škôl 2009". Naša materská škola sa do predmetného projektu zapojila s cieľom podporiť aktivity zamerané na modernizáciu predprimárnej výchovy a vzdelávania, implementáciu digitálnych technológií do činnosti školy a internetizáciu, skvalitnením materiálno-technického zabezpečenia chodu školy. Do projektu sa zapojili nie len učitelia aktívnym a každodenným využívaním notebookov v svojej pedagogickej práci, deti využívaním digitálnych pomôcok, ale aj rodičia spracovavaním foto a videomateriálo z aktivít organizovaných materskou školou. Jedným z projektov bol medzinárodný projekt Comenius. Cieľom bolo spoznať a hlbšie sa zoznámiť s históriou a tradíciami Slovenska a spoznať históriu a tradície našich partnerov (Česko, Taliansko, Nórsko). Zapojili sme sa do projektu EduSensus, kde sme overovali edukačný program pre deti. Nezisková organizácia Edulab vydala odbornú metodickú príručku pre didaktickú prax v materských školách s možnosťou využitia digitálneho obsahu a interaktívnych metód Škôlka Hrou (Jar, Leto, Jeseň, Zima) kde som bola jednou z autoriek. Zapojením sa do projektu Moderný učiteľ sme postúpili s projektom Chráňme si planétu Zem do medzinárodného kola. Cieľom projektu bolo priblížiť enviromentálnu tému deťom a využiť odpadový materiál v edukácii. V spolupráci s Fakultou matematiky, fyziky a informatiky UK sme overovali program Veselá lienka a Výlety šaša Tomáša.
S akými problémami ste sa počas realizácie projektu "digitalizácie materskej školy" stretli?
Implementácia digitálnych technológií do edukácie v materskej škole je dlhá cesta, ktorá sa stále vyvíja. To čo bolo pred pár rokmi problémom, dnes je minulosťou a hlavne poučením. Technológie sa tiež neustále vyvíjajú a modernizujú. Najväčším problémom sú však stále financie. V minulosti na zakúpenie digitálnych technológií a dnes na ich modernizáciu a obnovu. Problémom bolo, že nebola na trhu odborná literatúra a metodika k využívaniu digitálnych technológií v materskej škole. Nezisková organizácia Edulab vydala odbornú metodickú príručku pre didaktickú prax v materských školách s možnosťou využitia digitálneho obsahu a interaktívnych metód Škôlka Hrou, kde som bola jednou z autoriek. S kolektívom učiteliek sa snažíme spracovávať a odovzdávať naše skúsenosti pedagogickej verejnosti formou metodických dní a odborných stretnutí. Pred pár rokmi bol problémom aj nedostatok edukačných softvérov, dnes je skôr dôležité vedieť si správne vybrať. Ponuky sú rôzne a preto je na riaditeľke/učiteľke ako pozná obsah Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0 a Školského vzdelávacieho programu, a ako ich vie implementovať do aktivít výchovno-vzdelávacej činnosti.
V čom vidíte prínos digitálnych technológií pre materské školy?
Digitálne technológie predstavujú inovatívne prostriedky, ktoré deťom atraktívne rozšíria poznatkový svet, naučia ich aplikovať vedomosti, učiť sa metódou pokus-omyl a riešiť algoritmy. Z tohto dôvodu by sa mali stať integrálnou šúčasťou edukácie. V našej škole sme spracovali prierezové témy Implementácie digitálnych technológií do edukácie ako súčasť Školského vzdelávacieho programu "Úsmevom ku zdraviu". Splnili sme tak jednu z prioritných úloh a to, že sme edukačný proces inovovali, zefektívnili a zmodernizovali. Akcelerácia detského vývinu a digitalizácia škôl spôsobili, že sa aj odborníci z oblasti predškolskej výchovy začali zaoberať problematikou rozvíjania informačných kompetencií, či digitálnej gramotnosti už v predškolskom veku.
Aký vplyv má projekt digitalizácie na spoluprácu rodičov s Vašou materskou školou?
Profilácia materskej školy pomohla zintenzívniť spoluprácu s rodičmi detí. Prostredníctvom našej webovej stránky, prezentáciami na rodičovských stretnutiach a spoločných aktivitách rodičov s deťmi, informujeme širokú verejnosť o dianí v našej škôlke. Zakúpením notebookov, edukačných prograov pre deti a wifi pripojením na internet sme vytvorili optimálne podmienky na ich vzdelávanie v oblasti digitálnej gramotnosti. Oceňujú to aj rodičia, a to zvýšeným záujmom o umiestnenie detí do našej materskej školy. Financie na materiálne vybavenie sme získali z Národného projektu MŠVVaŠ SR, financovaním občianskeho združenia rodičov z 2% z daní a sponzorských príspevkov od rodičov.
Ako vnímate digitálne technológie ako prostriedok na plnenie ostatných výkonových štandardov? Možno ich vnímať ako vhodný inovatívny didaktický prvok v edukácií?
Využívanie digitálnych technológií v edukačnom procese detí predškolského veku predstavuje pre súčasný stav vzdelávania systémovú zmenu. Obsahom výchovno-vzdelávacej činnosti je didaktická analýza aplikácie využitia digitálnych technológí v edukačnom procese. V našej materskej škole sme si stanovili ciele: - prostredníctvom obsahu edukácie v predprimárnom veku oboznámiť deti s počítačom a získať základné zručnosti s jeho využitím, - získať vedomosti z edukačných počítačových programov, naučiť ich riešiť jednoduché algoritmy, - rozvíjať tvorivosť a estetické cítenie v grafických programoch, - využívať v edukácií digitálne hračky - a získavať informácie z internetových zdrojov. Obsah nami zvolených cieľov sme rozdelili do vzdelávacích dimenzií: Počítač – deti by sa mali zoznámiť so základnými časťami počítača, s odbornou terminológiou a naučiť sa ju používať v komunikácií. Mali by zvládnuť zásady správneho sedenia pri počítači, psychohygienu, bezpečnú prácu s počítačom, ukladanie informácií a vytváranie priečinkov. Kreslenie – mali by získať základné zručnosti pri kreslení v grafickom programe Skicár, RNA a tablet s využitím nástrojov. Pochopiť spôsob vyhľadávania informácií (obrázkov) na internete pomocou kľúčového slova a komunikáciu s internetom. Digitálne hračky – tu by sa mali naučiť a oboznámiť sa s digitálnymi hračkami, pomocou symbolov a znakov naučiť sa ovládať a využívať hračky v programovaní, plánovaní a riešení algoritmov. Zároveň by sa mali naučiť používať fotoaparát, kameru, diktafón, mikrofón, slúchadlá, mikroskop, mikrofón a iné.
Chystáte sa zapojiť aj do ďalších projektov?
Prijímame každú výzvu, ktorá je vyhlásená. Spracovávame aj interné projekty, ktoré realizujeme v spolupráci so Združením rodičov, prípadne inou organizáciou. Veríme, že nové výzvy, realizácia metodických dní, prezentácia našich skúseností rodičom a pedagogickej verejnosti obohatia a posunú nielen deti, ale aj pedagógov do digitálneho sveta.
Aké sú Vaše ďalšie plány do budúcnosti v pracovnej oblasti?
Vízie a plány samozrejme máme, ale vychádzame vždy z reality a potrieb, na ktoré nás nasmerujú samotné deti, okolnosti a ponuky modernizácie digitálnych technológií. Plánujeme publikovať naše skúsenosti v odborných časopisoch a literatúre. Tiež sa budeme aj naďalej snažiť inovovať a modernizovať materiálno-technické vybavenie našej materskej školy.
copyright © 2007-2024 MŠ Švantnerova
www.mssvantnerova.sk     Miro Perdoch Web Design
Miro Perdoch Web Design

POMOC

Pre túto sekciu nie je k dispozícii manuál.

Zoznam študentov krúžku angličtiny

1. Skupina (1. a 2. trieda)
Utorky a štvrtky 14:50 - 15:20 hod.
Bakayová Zuzana
2. trieda
Brenčičová Natália
2. trieda
Broš Samuel
2. trieda
Chmelová Lenka
1. trieda
Čorba Dárius
2. trieda
Dubovská Elena
2. trieda
Gajdoš Martin
2. trieda
Geletová Tamara
2. trieda
Martinovičová Hana
1. trieda
Mižák Martin
1. trieda
Uška Juraj
1. trieda
Wallner Felix
2. trieda
2. Skupina - Pokročilí (4.A a 4.B trieda)
Utorky a štvrtky 15:20 - 15:50 hod.
Buriánková Radka
4.A
Čipáková Ema
4.A
Danková Ella
4.A
Dekan Rastislav
2. trieda
Dostál Dávid
4.A
Eglová Olívia
4.A
Hatalová Natália
4.B
Mižáková Veronika
4.B
Pavlíková Yasmín
4.A
Patoprstá Lea
4.B
Perďochová Dominika
4.B
Popluhárová Paula
4.A
Sedláková Katarína
4.A
Šrámková Klára
4.A
Žilinčár Dominik
2. trieda
3. Skupina - Začiatočníci (4.A a 4.B trieda)
Utorky a štvrtky 15:55 - 16:25 hod.
Bokoch Illia
4.A
Ďurkovský Stanislav
4.A
Guraničová Lenka
4.B
Nevlahová Alexandra
4.B
Pápežová Nina
4.B
Sádovský Miloš
4.A
Somorovský Samuel
4.B
Uheríková Ella
4.A

Zoznam študentov Tanečného krúžku

1. Skupina
Pondelky 14:50 - 15:20 hod.
Bakayová Zuzana
2. trieda
Bernátová Emma
2. trieda
Bolebruchova Miriam
2. trieda
Brenčicová Natália
2. trieda
Čorba Dárius
2. trieda
Dekan Rastislav
2. trieda
Dubovská Elena
2. trieda
Geletová Tamara
2. trieda
Kostková Paulína
2. trieda
Martinovičová Hana
1. trieda
Rybáriková Natália
1. trieda
Valovičová Nela
1. trieda
Wallner Felix
2. trieda
Žilinčár Dominik
2. trieda
2. Skupina
Pondelky 15:25 - 15:55 hod.
Belfi Michal
4.A trieda
Bokoch Illia
4.A trieda
Čipáková Emma
4.A trieda
Danková Ella
4.A trieda
Dostál Dávid
4.A trieda
Ďurkovský Stanislav
4.A trieda
Eglová Olívia
4.A trieda
Hudáková Natália
4.A trieda
Masár Matias
4.A trieda
Pálfiová Hana
4.B trieda
Popluharova Paulína
4.A trieda
Sedláková Katarína
4.A trieda
Stránsky Michal
4.A trieda
Uheríková Ella
4.A trieda
Válová Dominika
4.A trieda
3. Skupina
Pondelky 16:00 - 16:30 hod.
Agalarev Tomáš
4.B trieda
Belica Lukáš
4.B trieda
Bohumelová Natália
4.B trieda
Brusáková Natália
4.B trieda
Čibová Veronika
4.B trieda
Guraničová Lenka
4.B trieda
Hatalová Natália
4.B trieda
Karaffová Katarína
4.B trieda
Miča Filip
4.B trieda
Mihálik Adam
4.B trieda
Mižáková Veronika
4.B trieda
Nevlahová Alexandra
4.B trieda
Pápežová Nina
4.B trieda
Patoprstá Lea
4.B trieda
Perďochová Dominika
4.B trieda
Slížiková Elena
4.B trieda
Somorovský Samuel
4.B trieda
Ušiaková Mia
4.B trieda
Vlachová Emily
4.B trieda

Legenda alergénov

Skupina 1
Obilniny obsahujúce lepok (pšenica, raž, jačmeň, ovos, špalda, kamut alebo iné hybridné odrody) a výrobky z nich.
Skupina 2
Kôrovce a výrobky z nich
Skupina 3
Vajcia a výrobky z nich
Skupina 4
Ryby a výrobky z nich
Skupina 5
Arašidy a výrobky z nich
Skupina 6
Sójové zrná a výrobky z nich
Skupina 7
Mlieko a výrobky z neho, vrátane laktózy
Skupina 8
Orechy, ktorými sú mandle, lieskové orechy, vlašské orechy, kešu, pekanové orechy, para orechy, pistácie, makadamové orechy a queenslandské orechy a výrobky z nich
Skupina 9
Zeler a výrobky z neho
Skupina 10
Horčica a výrobky z nej
Skupina 11
Sezamové semená a výrobky z nich
Skupina 12
Oxid siričitý a siričitany v koncentráciách vyšších ako 10 mg/kg alebo 10 mg/l
Skupina 13
Vlčí bôb a výrobky z neho
Skupina 14
Mäkkýše a výrobky z nich

Reklamačné podmienky

Predávajúci zodpovedá za výrobné vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim.
Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené prepravou zabezpečovanou Slovenskou poštou a.s..
Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené hrubým alebo nesprávnym zaobchádzaním s produktom.
S prípadnou reklamáciou našich produktov sa obracajte na remini@remini.sk.
V prípade doručenia na dobierku si obsah zásielky skontrolujte ihneď po jej prevzatí. Ak je tovar zjavne poškodený následkom dopravy, žiadajte náhradu od Slovenská pošta a.s.