Materská škola Švantnerova 1, Bratislava získala grant
Ďakujeme pani Zuzane Jagerčíkovej, mamičke Kristínky.
Školský dvor je súčasťou priestorov materskej školy. Pre deti predškolského veku predstavuje možnosť zmysluplne stráviť pobyt vonku, plní významnú výchovno-vzdelávaciu funkciu.
Hrou sa deti učia samostatnosti, ale aj spolupráci a rešpektovaniu druhých. Vytvorením atraktívneho a bezpečného priestoru dáme deťom možnosť hrou rozvíjať fyzickú zdatnosť, odvahu, zvyšovať sebadôveru a samostatnosť, zdokonaľovať koordináciu pohybov a celkový telesný vývoj, podporovať ich duševný rozvoj, stimulovať ich tvorivosť, fantáziu a kreativitu. Je to tiež významné miesto oddychu a relaxu, vhodné pre edukačné aktivity a spoločné činnosti s rodičmi.
Rozhodli sme sa vytvoriť priestor, kde deti získajú nielen bezpečné miesto pre svoje hry, pohybové aktivity, ale aj vďaka novým prvkom v záhrade prehĺbia svoj vzťah k životnému prostrediu. V spolupráci s pedagogickými aj nepedagogickými zamestnancami, deťmi a ich rodičmi chceme revitalizovať a zatraktívniť areál MŠ vyrovnaním a zatrávnením prístrešku, novými prvkami (mriežkou) a záhradným nábytkom v altánku. Využijeme pri tom slovenské zdroje a dodávateľov, ako aj rady odborníkov, ktorí majú skúsenosti s podobnými projektmi.
Projektom podporíme zaujímavé, kreatívne a inovatívne aktivity v oblasti voľnočasových aktivít zameraných na realizáciu, dobudovanie altánku (Učebňu v prírode) s prepojením na edukačné aktivity s dôrazom na enviromentálnu výchovu a oboznámenie s najbližším prírodným prostredím v školskej záhrade.
Učebňa v prírode bude možnosťou na organizovanie kultúrnych a voľnočasových aktivít: Rozlúčka s predškolákmi, akadémie Deň matiek, otcov, oslavy detí a iné. Realizácia pohybových a relaxačných cvičení na dvore dajú možnosť budovať viacgeneračnú kominitu.
Pripravíme tak exteriérovú enviromentálnu učebňu, kde si od jari do neskorej jesene budú môcť deti študovať hmyz, motýle, dážďovky, ktoré sme začali chovať; pozorovať rastliny mikroskopom, poznávať listy, kvety, plody a na jeseň si z nich robiť herbáre. V náučnom chodníku budú deti pozorovať stromy a kríky v školskej záhrade, fotografovať a ďalej využívať na tvorivé hry.
Deti si vypestujú prvé enviro návyky a získajú užší vzťah k prírode a k sebe navzájom.