Bilancia 2015

Milí rodičia!
Hoci sa v škole rátajú roky na školské, koniec kalendárneho roka je čas na bilancovanie. Rok 2015 je už za nami, stal sa minulosťou. Priniesol veľa nových výziev, zoberme si z neho hlavne to dobré a s tým vykročme do nového roka. Ponúkam vám rekapituláciu našich dosiahnutých výsledkov.
Prítomnosť a budúcnosť nám prinášajú nové vzdelávacie metódy a prostriedky, ktoré dávame k dispozícii deťom už v materskej škole. V 21. storočí potrebujeme nezávislých, samostatných ľudí. Aj od detí očakávame, že sa budú sami rozhodovať, ponesú zodpovednosť, ale naučia sa to spolu s iným. V skupinových aktivitách sa naučili diskutovať o téme, spoločne ju riešiť, tvoriť spoločné úlohy, posudzovať a poučiť sa z návrhov druhých, naučili sa kolaborovať. Už druhý rok pracujeme podľa Školského vzdelávacieho programu Úsmevom ku zdraviu. Tematické okruhy ho obsahovo rozdeľujú podľa ročných obodobí a kultúrnych a historických tradícií.

Kognitívne kompetencie

V kognitívnych kompetenciách si deti rozvíjali, hľadali a objavovali súvislosti medzi jednotlivými informáciami, riešili samostatne problémové úlohy, uplatňovali v rôznych situáciách matematické myslenie, objavovali algoritmus riešenia úloh pokusom a omylom alebo podľa zadávaných inštrukcií.

Digitálne technológie

Materská škola implementuje digitálne technológie do edukácie. Deti svoje schopnosti prezentovali na otvorených hodinách pre rodičov, ktoré mali v jednotlivých triedach pozitívne ohlasy. Odborno-metodickú prezentáciu pripravili pani učiteľky pre rodičov vo forme prezentácií digitálnych technológií, ktoré sú prístupné a využívané v MŠ každodenne a mohli si ich vyskúšať aj rodičia a tak zaspomínať na svoje detstvo.
Organizovali sme aj Metodický deň pre pedagogickú verejnosť z iných regiónov, na ktorej sa zúčatnil minister školstva, Juraj Draxler. Metodický deň bol organizovaný v spolupráci neziskovou organizáciou Edulab, s ktorou aktívne spolupracujeme. Skúsenosti z praxe s digitálnymi technológiami na našej škole riaditeľka publikovala pre slovenskú pedagogickú verejnosť v metodickej príručke Škôlka hrou. Odborné skúsenosti pedagógovia publikovali v odbornom časopise Predškolská výchova. V oblasti digitálnych technológií sme sa zapojili do overovania nového edukačného softvéru Výlety Šaša Tomáša v spolupráci s Fakultou matematiky, fyziky a informatiky s autormi projektu.

Psychomotorické kompetencie

Aktivity, ktoré sme s deťmi organizovali rozvíjali aj psychomotorické kompetencie zdokonaľovaním grafomotorických zručností. Zúčastnili sme sa výtvarnej súťaže Slovenskej ústrednej hvezdárne v Hurbanove v celoslovenskej pôsobnosti. Témou vernisáže bolo Vesmír očami detí.
Kresby našich škôlárov sa dostali aj do regionálnej súťaže detských kresieb Dopravný prostriedok budúcnosti, ktorú organizovalo Oddelenie školstva, kultúry a projektových činností v spolupráci s Dúbravskými novinami. Mestská čast Bratislava Dúbravka v spolupráci s firmou Todos, organizovala pre deti výtvarnú súťaž Môj kamarát, ktorej sme sa tiež zúčastnili. Tematické vernisáže robíme pre rodičovskú verejnosť podľa ročných období v spoločných priestoroch materskej školy.
Pohybové aktivity rozvíjame každodenne, pravidelnými cvičeniami. Zapojením sa do projektu Bratislavského samosprávneho kraja Školský dvor je miesto, kde sa cítim dobre, sa snažíme o revitalizáciu školského dvora. Budujeme pre deti nový, bezpečný areál na športové a vzdelávacie aktivity. Vybudovaním altánku vytvoríme učebňu v prírode. Atraktívnou súčasťou nášho pohybového programu boli korčuľovanie, plávanie a športové olympiády. Zapojili sme sa do tanečnej súťaže School Dance, ktorú zorganizovala nezisková organizácia EDULAB. Našu materskú školu reprezentovali deti z 2. triedy so svojim tanečným videom s názvom "Barbie a Ken".

Osobnostné kvality

Zakomponovaním rôznych enviromentálnych aktivít sa snažíme formovať a rozvíjať u detí osobnostné kvality, ktoré ich vedú k ochrane a zlepšovaniu životného prostredia.
Projekt Nadačného fondu Telekom pri Nadácii Pontis nám otvoril možnosti získavať skúsenosti o recyklovaní bioodpadu a jeho využití vo výchovno-vzdelávacej činnosti, tiež pre ich budúci život. Projekt Ako sa dostali dažďovky do materskej školy deťom ukáže prirodzenú recykláciu biodpadov. Vermikompostér a kompostér sa stanú súčasťou nášho areálu. Vyvýšenými záhonmi skrášlime náš školský dvor.
V rámci medzinárodnej spolupráce materských škôl sme sa zapojili do projketu Karlovej univerzity v Prahe. Cieľom projektu bola výmena skúseností z pedagogickej praxe v predprimárnom vzdelávaní. Keďže stážistky boli u nás v apríli, edukačnou témou bol Enviro a Eko projekt. Zorganizovali sme v spolupráci s rodičmi tvorivé dielne: Tvoreníme z odpadového materiálu a náučnú vychádzku na Železnú studničku. Environmentálne vzdelávanie bolo zamerané na spoznávanie prírody, života v lese a objavovanie prírodných tajomstiev prostredníctvom hier a zážitkov. Bolo založené na zmyslovom vnímaní formou zážitkového učenia.
Zúčastnili sme sa exkurzie v Detskom múzeu s interaktívnym zameraním Trvalé bysliko Zem. Pravideľne organizujeme pre deti a rodičov zber papiera s cieľom ochrany prírody druhotným využitím surovín. Deti sa hravou formou podieľali na zbieraní papiera v triedach, aj doma s rodičmi.
Osobnostné kvality sme u detí rozvíjali tým, že sme im dali možnosť vyjadrovať svoje pocity, pokusom a omylom odhadovať vlastné možnosti a spôsobilosti.

Sociálne a komunikatívne schopnosti

Sociálne schopnosti si zdokonalili v aktiviách pri kooperácii a kolaborácii. Pri vedení dialógu si rozvíjali komunikačné schopnosti a nadviazanie kontaktu s neznámymi osobami. Prezenovaním sa na verejnosti to deti dokázali. Zapojili sme sa do aktivít Domu kultúry Dúbravka: divadlo Mrazonetka, prezentácie detí v súťažiach: Mám básničku na jazýčku, Minisláviček a s kultúrnym programom na Uvítanie detí Dúbravky do života. Rodičia mohli posúdiť vysokú kvalitu a osobnostnú úroveň svojich detí v prezentácii kultúrnych programov na besiedkach a akadémiách.
Tému regionálnej výchovy sme rozvíjali aktívnym poznávaním miesta, kde žijeme. V projekte Pátrač Tino sme splnili osem úloh interaktívnej poznávacej hry Dúbravský superpátrač. Dozvedeli sme sa o pôvode mena Dúbravka a v ôsmich úlohách sme sa zoznámili s dvoma kostolmi, kaplnkou, detským ihriskom, miestnym úradom, hasičskou stanicou, Horánskou studňou a Centrom Macko. Vo výtvarnej súťaži Pátrač Tino v Dúbravke, získala naša škôlkárka 2. miesto.
Najkrajšie a podnetné boli spoločné akcie, organizované v spolupráci s rodičmi: brigáda O krajší školský dvor, Tekvicová slávnosť, Vianočné tvorivé dielne, besiedka – Deň matiek, Grilovačka s rodičmi.
Deti obľubovali aktivity:

Aké sú naše plány do budúcnosti?

Prajem si, aby bola klíma v materskej škole vždy pozitívna a naplnená láskou k deťom. Aby bolo motto materskej školy: "Ak deti žijú s priateľstvom, učia sa, že svet je krásne miesto, kde sa oplatí žiť" naplnené.
Chcem poďakovať všetkým zamestnancom, poradným orgánom materskej školy: pedagogickej rade, metodickému združeniu a Združeniu rodičov, za spoluprácu a verím, že aj nový rok budeme robiť všetko pre deti a ich spokojné a radostné očká.
Budem sa snažiť podporiť vzdelávanie pedagógov, aby mohli využívať inovačné metódy výchovno-vzdelávacej činnosti a poskytovať deťom poznatky modernými formami. Verím, že naša spolupráca bude pokračovať v rozpracovaných aktivitách.
Projekty Školský dvor, kde sa cítim dobre a Ako sa dostali dažďovky do materskej školy nám otvoria nové výzvy pre budovanie a ochranu prírodného prostredia. Projekty prinesú skúsenosti deťom o recyklovaní bioodpadu a jeho využití vo výchovno-vzdelávacej činnosti, tiež pre ich budúci život.
Zachovanie kultúrnych hodnôt je projekt, ktorý nás posunie v rozvíjaní v kultúrnych tradícií v regióne alebo materskej školy.
Výzvou pre budúci rok je, zapojiť našu materskú školu do medzinárodného projektu. Budem sa snažiť prijať a podporiť každý dobrý návrh, výzvu, ponuku a spoluprácu.
S novoročným odhodlaním a energiou verím, že spoločnými silami všetko zvládneme.
Do roku 2016 vám prajem rodinné šťastie, pozitívne naladenú myseľ a chuť púšťať sa do nových vecí. Ak ste si nezabudli dať novoročné predsavzatie, držím vám palce, aby sa vám ich podarilo uskutočniť!
Vaša raditeľka Gabika Strýčková
copyright © 2007-2024 MŠ Švantnerova
www.mssvantnerova.sk     Miro Perdoch Web Design
Miro Perdoch Web Design

POMOC

Pre túto sekciu nie je k dispozícii manuál.

Zoznam študentov krúžku angličtiny

1. Skupina (1. a 2. trieda)
Utorky a štvrtky 14:50 - 15:20 hod.
Bakayová Zuzana
2. trieda
Brenčičová Natália
2. trieda
Broš Samuel
2. trieda
Chmelová Lenka
1. trieda
Čorba Dárius
2. trieda
Dubovská Elena
2. trieda
Gajdoš Martin
2. trieda
Geletová Tamara
2. trieda
Martinovičová Hana
1. trieda
Mižák Martin
1. trieda
Uška Juraj
1. trieda
Wallner Felix
2. trieda
2. Skupina - Pokročilí (4.A a 4.B trieda)
Utorky a štvrtky 15:20 - 15:50 hod.
Buriánková Radka
4.A
Čipáková Ema
4.A
Danková Ella
4.A
Dekan Rastislav
2. trieda
Dostál Dávid
4.A
Eglová Olívia
4.A
Hatalová Natália
4.B
Mižáková Veronika
4.B
Pavlíková Yasmín
4.A
Patoprstá Lea
4.B
Perďochová Dominika
4.B
Popluhárová Paula
4.A
Sedláková Katarína
4.A
Šrámková Klára
4.A
Žilinčár Dominik
2. trieda
3. Skupina - Začiatočníci (4.A a 4.B trieda)
Utorky a štvrtky 15:55 - 16:25 hod.
Bokoch Illia
4.A
Ďurkovský Stanislav
4.A
Guraničová Lenka
4.B
Nevlahová Alexandra
4.B
Pápežová Nina
4.B
Sádovský Miloš
4.A
Somorovský Samuel
4.B
Uheríková Ella
4.A

Zoznam študentov Tanečného krúžku

1. Skupina
Pondelky 14:50 - 15:20 hod.
Bakayová Zuzana
2. trieda
Bernátová Emma
2. trieda
Bolebruchova Miriam
2. trieda
Brenčicová Natália
2. trieda
Čorba Dárius
2. trieda
Dekan Rastislav
2. trieda
Dubovská Elena
2. trieda
Geletová Tamara
2. trieda
Kostková Paulína
2. trieda
Martinovičová Hana
1. trieda
Rybáriková Natália
1. trieda
Valovičová Nela
1. trieda
Wallner Felix
2. trieda
Žilinčár Dominik
2. trieda
2. Skupina
Pondelky 15:25 - 15:55 hod.
Belfi Michal
4.A trieda
Bokoch Illia
4.A trieda
Čipáková Emma
4.A trieda
Danková Ella
4.A trieda
Dostál Dávid
4.A trieda
Ďurkovský Stanislav
4.A trieda
Eglová Olívia
4.A trieda
Hudáková Natália
4.A trieda
Masár Matias
4.A trieda
Pálfiová Hana
4.B trieda
Popluharova Paulína
4.A trieda
Sedláková Katarína
4.A trieda
Stránsky Michal
4.A trieda
Uheríková Ella
4.A trieda
Válová Dominika
4.A trieda
3. Skupina
Pondelky 16:00 - 16:30 hod.
Agalarev Tomáš
4.B trieda
Belica Lukáš
4.B trieda
Bohumelová Natália
4.B trieda
Brusáková Natália
4.B trieda
Čibová Veronika
4.B trieda
Guraničová Lenka
4.B trieda
Hatalová Natália
4.B trieda
Karaffová Katarína
4.B trieda
Miča Filip
4.B trieda
Mihálik Adam
4.B trieda
Mižáková Veronika
4.B trieda
Nevlahová Alexandra
4.B trieda
Pápežová Nina
4.B trieda
Patoprstá Lea
4.B trieda
Perďochová Dominika
4.B trieda
Slížiková Elena
4.B trieda
Somorovský Samuel
4.B trieda
Ušiaková Mia
4.B trieda
Vlachová Emily
4.B trieda

Legenda alergénov

Skupina 1
Obilniny obsahujúce lepok (pšenica, raž, jačmeň, ovos, špalda, kamut alebo iné hybridné odrody) a výrobky z nich.
Skupina 2
Kôrovce a výrobky z nich
Skupina 3
Vajcia a výrobky z nich
Skupina 4
Ryby a výrobky z nich
Skupina 5
Arašidy a výrobky z nich
Skupina 6
Sójové zrná a výrobky z nich
Skupina 7
Mlieko a výrobky z neho, vrátane laktózy
Skupina 8
Orechy, ktorými sú mandle, lieskové orechy, vlašské orechy, kešu, pekanové orechy, para orechy, pistácie, makadamové orechy a queenslandské orechy a výrobky z nich
Skupina 9
Zeler a výrobky z neho
Skupina 10
Horčica a výrobky z nej
Skupina 11
Sezamové semená a výrobky z nich
Skupina 12
Oxid siričitý a siričitany v koncentráciách vyšších ako 10 mg/kg alebo 10 mg/l
Skupina 13
Vlčí bôb a výrobky z neho
Skupina 14
Mäkkýše a výrobky z nich

Reklamačné podmienky

Predávajúci zodpovedá za výrobné vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim.
Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené prepravou zabezpečovanou Slovenskou poštou a.s..
Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené hrubým alebo nesprávnym zaobchádzaním s produktom.
S prípadnou reklamáciou našich produktov sa obracajte na remini@remini.sk.
V prípade doručenia na dobierku si obsah zásielky skontrolujte ihneď po jej prevzatí. Ak je tovar zjavne poškodený následkom dopravy, žiadajte náhradu od Slovenská pošta a.s.